Nowa wersja - Sage 2020.2

Aktualności

Sprawdź co słychać u nas jak i u naszych partnerów

Nowa wersja - Sage 2020.2

W dniu 20.12.2019 zostały wydane nowe wersję systemów Sage Symfonia ERP 2020.2 oraz Sage 50 Cloud 2020.2

Główne zmiany w obszarze finansowo - księgowym

Miło nam poinformować, że do linia Sage Symfonia 50cloud powiększyła się o obszar Środków Trwałych. Od wersji 2020.2. Sage Symfonia 50cloud  zawiera nie tylko Finanse i Księgowość  ale także Środki Trwałe.

Sage Symfonia 50cloud Środki Trwałe – ważne informacje

Moduł Środki Trwałe wspomaga pracę działu księgowego, umożliwiając przeprowadzenie wszystkich operacji księgowych w związku z posiadanym przez firmę majątkiem trwałym. Wszystkie dane niezbędne do amortyzacji podatkowej czy księgowej (bilansowej) wprowadzone w module Środki Trwałe i można przesyłać bezpośrednio do modułu Finanse i Księgowość.

 Podstawowe funkcjonalności

    • Ewidencja i amortyzacja majątku firmy tj.:
      • Środki trwałe
      • Wartości niematerialne i prawne
      • Wyposażenie (nisko cenowe)
    • Centra Kosztów
    • Miejsca użytkowania
    • Wyznaczanie odpisów amortyzacyjnych
    • Aktualizacja wyceny wartości środków trwałych – Zmniejszę lub Zwiększenie wartości, Umorzenia i Korekty, Sprzedaż, Likwidacja
    • Rejestr zdarzeń - zarządzanie czasem i działaniami dotyczącymi środków trwałych, spełnia funkcję kalendarza i harmonogramu (np. Naprawa, Przegląd, Szkoda, Ubezpieczenie) - Umożliwia wymianę informacji z programem Microsoft Outlook
    • Funkcje dodatkowo płatne: Leasing, Wynajem, Dzierżawa
      • Leasing: Kapitałowy, Operacyjny, Operacyjny dla samochodu z użytkiem prywatnym, Operacyjny dla samochodu elektrycznego z użytkiem prywatnym
      • Plan Spłat Rat:  MD (metoda degresywna) i MU (metoda uproszczona)

 Ważne zmiany:

  • Tryb pracy: Wspólna baza
    • Dane podstawowe, adresowe i kontaktowe firmy mogą być wprowadzane z poziomu dowolnego modułu przez użytkowników posiadających odpowiednie do tego uprawnienia
    • Kartoteka kontrahentów i pracowników jest wspólna dla całego Sage Symfonia 50cloud, a pracownicy korzystający z poszczególnych modułów posiadają do nich dostęp w takim zakresie, na jaki pozwalają im uprawnienia nadane zgodnie z polityką bezpieczeństwa firmy
      • Oznacza to że środek trwały można przypisać do pracownika znajdującego się w kartotece kontrahentów lub pracowników
    • Współpraca pomiędzy modułem Finanse i Księgowość, a Środkami Trwałymi może odbywać się również w modelu uproszonym poprzez wymianę plików tekstowych zawierających dane księgowe (jako miało miejsce w linii Sage Symfonia 2.0), jednak w tym przypadku użytkownik sam musi zadecydować jakie dane i w jakim formacie chce wymienić.
  • Dopuszczalna jest praca w samym module Środki Trwałe, w przypadku gdy Klient nie posiada programu Finanse i Księgowość
  • Uwaga:
    • Środki Trwałe zostaną w linii Sage Symfonia 50cloud zostaną wprowadzone do sprzedaży do końca stycznia 2020 zarówno jako pojedyncze licencji oraz w Pakietach dla Biur Rachunkowych
    • Po wprowadzeniu do sprzedaży zastąpią całkowicie Środki Trwałe z linii Symfonia 2.0 co oznacza
      • Wycofanie ze sprzedaży Środków Trwałych z linii Symfonia 2.0
      • Produkt będzie dostępny tylko w subskrypcji
      • Zakres cen nie ulega zmianie
      • Data zamknięcia Środków Trwałych z linii Symfonia 2.0 – zostanie wysłana osobnym komunikatem
      • Do Klientów posiadających Środków Trwałych z linii Symfonia 2.0 w modelu subskrypcyjnym zostanie przeprowadzona akcja komunikacyjna, której celem będzie wymiana licencji STP (Środków Trwałych z linii Symfonia 2.0) na S50 (Środków Trwałych z linii Symfonia 50cloud) w ramach posiadanej subskrypcji
      • Okresie przejściowym (w styczniu 2020) dla Klientów będziemy generować na żądanie licencje Środków Trwałych z linii Symfonia 50cloud.

  Mechanizm podzielonej płatności (MPP)

  • Listy dokumentów i rozrachunków
  • możliwość wyszukiwania dokumentów MPP i podlegających „white liście”
  • oznaczenie na listach dokumentów MPP i „white i lista”
  • Kontrahent
    • możliwość oznaczania kontrahentów, dla których zawsze powinien być stosowane MPP 

 

  • Weryfikacja rachunków bankowych kontrahentów
    • możliwość weryfikacji rachunków bankowych kontrahentów z plikiem płaskim wydawanym przez Krajową Administrację Skarbową
  • Rozrachunki
    • nowy parametr konfiguracji rozrachunków - Użyj domyślnego rachunku bankowego dla nowej transakcji.
    • w oknie edycji rozrachunkówdodano możliwość prezentacji kolumny z numerem rachunku bankowego kontrahenta.
  • Przelew zbiorczy MPP
    • do Operacji na oknie rozrachunków dodano raport e-przelew zbiorczy > Zleć e-Przelew MPP przygotowujący zbiorczy przelew z mechanizmem podzielonej płatności, za okres. 
    • składniki transakcji
    • na oknie Składniki transakcji dodano kolumnę Rachunek bankowy.

 Wyciąg bankowy

  • Do listy pozycji dokumentu typu wyciąg bankowydodano kolumny:
    • data – data operacji bankowej.
    • dokumentu – numer dokumentu, którego dotyczy operacja bankowa.

 Historia zmian

  • Zmiany wyszczególniane w raporcie Historia zmian rozszerzono o dodawanie/usuwanie/edytowanie rachunku bankowego w rozrachunku.

 Pobierane danych kontrahenta GUS

  • Umożliwienie pobierania danych i weryfikacji statusu kontrahenta z rejestru Krajowej Administracji Skarbowej
  • Historia weryfikacji statusu podatnika VAT z KAS

 Wykaz towarów i usług

  • Do menu Pomoc dodano polecenie Załącznik Nr 15 do VAT otwierające temat pomocy z wykazem towarów i usług , o których mowa w art. 105a ust. 1, art. 106e ust. 1 pkt 18a, art. 108a ust. 1a oraz art. 108e ustawy.

 Lista firm - wydajność

  • Poprawiona została wydajność aplikacji w obszarze uruchamiania oraz logowania się użytkownika.
  • Zoptymalizowane zostały obszary związane z listą podłączonych firm w tym m.in. odczytywanie listy firm oraz weryfikacja listy firm.
  • Na ekranie powitalnym widocznym przy uruchamianiu programu wyświetlany będzie pasek postępu.

 Inne zmiany

  • Usunięto problem niepoprawnych kwot obrotów kont występujący, gdy początek roku fiskalnego nie jest pierwszym dniem miesiąca.
  • Naprawiono podpowiadanie daty początku naliczania odsetek, gdy nota odsetkowa wystawiona została na ostatni dzień roku.
  • Usunięto problem zamykania programu przy próbie rozliczenia kolejnej faktury, gdy rozliczanych jest kilka dokumentów walutowych z podzieloną płatnością.
  • Usunięto problem blokujący import dokumentu specjalnego z programu Sage Kadry i Płace.
  • Usunięto problem z zatrzymaniem pracy programu przy zapisie kontrahenta.
  • Usunięto problem braku możliwości nadpisania istniejących danych rachunków bankowych podczas importu danych kontrahentów.
  • Usunięto błąd blokujący wystawienie e-przelewu z MPP na kwotę większą lub równą 32768 zł.
  • Usunięto błąd blokujący otworzenie okna pracownika z datą urodzenia wcześniejszą lub równą 1970-01-01.

 

Główne zmiany w obszarze handlowym

 Pobierane danych kontrahenta KAS

  • Umożliwienie pobierania/weryfikacji danych i statusu kontrahenta z rejestrem Krajowej Administracji Skarbowej
  • Historia pobierania i weryfikacji danych kontrahentów z KAS

 Weryfikacja rachunków bankowych kontrahentów

  • Możliwość weryfikacji rachunków bankowych kontrahentów z plikiem płaskim wydawanym przez Krajową Administrację Skarbową

 Wymiana danych z modułem Finanse i Księgowość

  • Wymiana danych za pomocą integracji i plików tekstowych z modułem Finanse i Księgowość została uzupełniona o przekazywanie informacji o:
    • rachunkach bankowych z wyciągu bankowego,
    • daty wpłaty/wypłaty na podstawie wyciągu bankowego.

 Rejestr podatników i podzielona płatność

  • Umożliwiono jednoczesne oznaczenie dokumentu do sprawdzenia w rejestrze podatników VAT (pole Rejestr podatników) oraz do obsługi mechanizmem podzielonej płatności (pole MPP, MPP dobrowolny).

 Zbiorczy przelew MPP

  • W kartotece płatności dodano operację Przelew zbiorczy MPPumożliwiającą utworzenie przelewów z mechanizmem podzielonej płatności dla wybranych rozrachunków.

 Ikona Rejestr podatników na listach

  • Zmieniono ikonę oznaczającą na listach dokumenty i płatności wymagające weryfikacji rachunku bankowego podatnika z białą listą podatników VAT na .

 Ikona MPP

  • Płatności oznaczone do obsługi mechanizmem podzielonej płatności będą oznaczone ikoną  w kolumnie MPP.
  • Dodano możliwość filtrowania kartoteki Płatności według ustawienia tego parametru (zakładka Inne na oknie definicji parametrów Wyboru dokumentów płatności).

 Kontrahent - wymaganie MPP

  • Na oknie kontrahenta (zakładka Inne) do ustawień zlecania przelewów MPP dodano możliwość ustawienia wymogu stosowania przy przelewach dla wybranego kontrahenta mechanizmu podzielonej płatności.

 JPK_FA

  • Dostosowano obsługę raportów JPK_FA do formatu w wersji 3.
  • Domyślny adres dostawy
  • Dla okien dokumentów w nowym widoku dodano egzekwowanie ustawienia parametru pracy Ostrzeganie o adresie dostawy.
  • Korekty
  • Na nowych oknach dokumentów sprzedaży (FVSRUS) oraz magazynowych (PZWZ) dodano przycisk otwierający okno wystawiania dokumentu korekty. Okno wystawiania korekty wyświetlane jest w widoku klasycznym.

 Wykaz towarów i usług

  • Do menu Pomoc dodano polecenie Załącznik Nr 15 do VAT otwierające temat pomocy z wykazem towarów i usług, o których mowa w art. 105a ust. 1, art. 106e ust. 1 pkt 18a, art. 108a ust. 1a oraz art. 108e ustawy.

 Lista firm - wydajność

  • Poprawiona została wydajność aplikacji w obszarze uruchamiania oraz logowania się użytkownika.
  • Zoptymalizowane zostały obszary związane z listą podłączonych firm w tym m.in. odczytywanie listy firm oraz weryfikacja listy firm.
  • Na ekranie powitalnym widocznym przy uruchamianiu programu wyświetlany będzie pasek postępu.

 Oferty - pola własne

  • Dane wprowadzone na ofertach do pól własnych pozycji będą przenoszone do tworzonych do nich zamówień.

 Parametry pracy – Widoczność kartotek i formatek

  • Usunięto ustawienie pracy z kartoteką Sprzedaż, Zakup, Magazyn, Zamówienia obce, Zamówienia własne, Kontrahenci, Towary (Widoczność kartotek i formatek) w widoku klasycznym. Dostępne ustawienia to praca w widoku Nowym lub Nowym i klasycznym.

 

Główne zmiany w Zarządzaniu Produkcją Sage Symfonia ERP

 Zarządzanie Produkcją – główne zmiany techniczne i funkcjonalne

  • Dodano raport (raporty\Analizy) Identyfikacja przyjęć materiałów dla numeru seryjnego WG.
  • Dodano raport (raporty\Analizy) Identyfikacja wydań według nr seryjnego.
  • Dodano raport (raporty\Analizy) Szczegółowa kontrola dostaw.
  • Dodano nowe opcje dla szablonów numerów seryjnych
  • Rozbudowano źródła danych dla etykiet o wymiary do towarów oraz pola dodatkowe do zleceń produkcyjnych.
  • Dodano przypisywanie operacji z planu produkcyjnego do BOM'u zlecenia.
  • Dodano drukowanie kodów QR & BarCode z listy zlecenia i technologii.

 Panele Meldunkowe – główne zmiany techniczne i funkcjonalne

  • Dodano obsługę kompletów w dostawach.
  • Dodano wystawianie dokumentów z kontekstu dostaw.
  • Przyśpieszono wczytywanie załączników PDF.
  • Dodano możliwość obracania załączników PDF.
  • Dodano możliwość wyboru drukarki przy wydrukach – domyślnie wyłączone.
  • Zabezpieczenie przed współbieżnym dostępem do tych samych danych.
  • Dodano prezentację numeru wersji.

 Inne zmiany w systemie - ogólne

  • Naprawiono prezentację ustawień integracji.
  • Naprawiono możliwość edycji wartości zapisów w oknie księgowań wysyłanych do FK.
  • Naprawiono wykazywanie osoby odpowiedzialnej zgodnie ze stanem na dzień inwentaryzacji.

 

Główne zmiany w WebAPI

  • WebAPI rozbudowano o możliwość współpracy za pomocą Obiektu Integracji z Sage Symfonia ERP Finanse i Księgowość.

Możliwość współpracy obejmuje:

  • Moduł Common umożliwiający pobieranie m.in. list walut, rejestrów VAT, znaczników rejestrów VAT, stawek VAT, etc.
  • Moduły: kontrahentów, pracowników, dokumentów, rozrachunków, planów kont, słowników i wymiarowania umożliwiające pobieranie, dodawanie i edycję tych elementów
  • W obszarze WebAPI do Sage Symfonia ERP Handel poprawiono błędy zgłoszone przez użytkowników.

Wróć