Symfonia Handel Sprzedaż i Magazyn

jak możemy Ci pomóc?

Skontaktuj się z jednym z naszych biur osobiście lub prześlij swoje zapytanie online.

Nasi pracownicy działają według sprawdzonych metod wdrożeniowych w oparciu o najlepsze metodyki wdrażania oprogramowania takie jak: PCM (IPMA), PMI, Agile, Scrum.

Sage Symfonia
Dariusz Lenarczyk
PrezesPrezes, IT Excellence SP. Z O.O.

Symfonia Handel Sprzedaż i Magazyn

Symfonia Handel (dawniej Sage Symfonia Handel) to program do obsługi procesów sprzedażowych oraz zarządzania magazynem. Dedykowany dla firm handlowych, usługowych lub produkcyjnych o różny stopniu złożoności procesów biznesowych. Program umożliwia dostosowanie do specyfiki branży. Posiada możliwość integracji z systemami zewnętrznymi.

Symfonia Handel wspomaga sprzedaż w firmie. Występuje w dwóch wersjach: 

  • w wersji Sprzedaż – nie posiada obsługi magazynu,
  • w wersji Sprzedaż z magazynem – posiada obsługę magazynu.
Symfonia Handel - zrzut z programu
Symfonia Handel – zrzut z programu

Główne zalety programu Symfonia Handel:

  • Zautomatyzowany proces sprzedaży i zakupu – maksymalne usprawnienie obsługi sprzedaży – poprzez automatyzację standardowych czynności, takich jak: utworzenie oferty, rejestracja zamówienia, rezerwacja czy wydanie towaru. Kolejne dokumenty powstają na bazie poprzednich z pełną kontrolą tego procesu.
  • Możliwość wprowadzania zmian i edycji wystawianych dokumentów aż do momentu zatwierdzenia dokumentu w module księgowym, co daje pełną elastyczność oraz ogranicza ilość wystawianych dokumentów czy korekt.
  • Narzędzia do śledzenia, opisywania i koordynowania całego procesu biznesowego poprzez tworzenie powiązań między zamówieniami, fakturami, dokumentami magazynowymi oraz płatnościami i zleceniami.
  • Powielanie transakcji, tworzenie kopii już istniejących dokumentów i ich wydruk z wykorzystaniem szablonu faktury, który łatwo dostosujesz do swoich potrzeb dzięki nowoczesnemu, graficznemu kreatorowi wydruku.
  • Ewidencja danych kontrahenta zarówno podstawowych (dane teleadresowe, NIP), jak i dodatkowych, zdefiniowanych przez użytkownika. Możesz dodać dowolną ilość cech kontrahenta, opisując jego typ, definiując jego opiekuna lub inne dane wymagane w procesie sprzedaży.
  • Zarządzanie fakturami elektronicznymi, które mogą trafić do Twojego klienta za pomocą poczty e-mail lub poprzez specjalny portal miedzyfirmami.pl, co pozwala dodatkowo śledzić stan dokumentu oraz otrzymać informację o pobraniu faktury przez odbiorcę.
  • Generowanie raportów – które dostarczą pełne informacje na temat przebiegu procesów biznesowych. Dostęp do szczegółowych analiz i szablonów pozwoli je zautomatyzować, przyspieszyć i maksymalnie usprawnić. Szybki dostęp do informacji zarządczych, m.in. do realizacji planu sprzedaży handlowca, procentowego poziomu rabatu czy rentowności produktu.
  • Elastyczna gospodarka magazynowa – możliwość wystawiania i ewidencji różnych typów dokumentów mających wpływ na stan magazynowy oraz jego wartość (np. WZ, PZ, RW, PW, MM, IN+/-). Odwzorowanie struktury przedsiębiorstwa poprzez tworzenie dodatkowych magazynów reprezentujących oddziały firmy lub wydzielone na cel prowadzenia konkretnych operacji.
  • Precyzyjna identyfikacja partii towarowych (dostaw) z możliwością definicji dodatkowych cech, takich jak data ważności, numer seryjny czy parametry fizyczne (wilgotność, rozmiar, inne). Możliwość śledzenia rotacji towarów, stanów magazynowych.
  • Rozbudowane mechanizmy rozliczeń z kontrahentami – zarządzanie warunkami płatności, ewidencja kilku numerów kont bankowych. Możliwość wygenerowania szeregu raportów związanych z rozrachunkami z kontrahentami. Współpraca z bankowością elektroniczną.
  • Zgodność z przepisami i bezpieczeństwo pracy. Program jest stale aktualizowany, prowadzona jest kontrola poprawności wystawianych dokumentów. Ewidencjonowane są dane wykorzystywane do generowania danych JPK_V7. Możliwość weryfikacji kontrahentów, integracja z urządzeniami fiskalnymi. Wystawianie i przesyłanie dokumentów elektronicznych.
  • Dopasowanie do potrzeb biznesowych oraz integracja z rozwiązaniami dedykowanymi dla branży. Możliwość definiowania i przypisywania wymiarów analitycznych. Przenoszenie wartości wymiarowania dokumentów między modułami systemu Symfonia. Modyfikacje programu: możliwość dodawania dowolnych własnych pól

 

  • Integracja z kanałem e-commerce. Integratory z sklepami internetowymi:
    • PrestaShop;
    • WooCommerce;
    • Magento;
    • Allegro;
    • GoldShop
    • Shoplo;
    • Shoper;
    • Sote;
    • EasyUploader;
    • Baselinker;
    • IdoSell Shop (IAI);
    • eBay;
  • Rozszerzenie Contact Manager – doskonale wspomaga pracę z obecnym i potencjalnym klientem. Pozwala na łatwe zarządzanie kontaktami oraz tworzenie ofert. Kalendarz umożliwia planowanie spotkań, zarejestrowanie przypomnień o zadaniach do wykonania co ułatwia prowadzenie firmy.

Porównanie pakietów programu Symfonia Handel:

Dostępna funkcjonalność Pakiet Ekonomiczny Pakiet Uniwersalny Pakiet Profesjonalny
Dokumenty magazynowe PZ, WZ, PW, RW

Zarządzanie stanem magazynowym

Rozliczenia FIFO, LIFO lub ręcznie wskazanej partii

Raportowanie

Rotacja towarów

Śledzenie zalegania

Eksport danych do excela

x x x
Dokumenty magazynowe PZ, WZ, PW, RW

Zarządzanie stanem magazynowym

Rozliczenia FIFO, LIFO lub ręcznie wskazanej partii

Raportowanie

Rotacja towarów

Śledzenie zalegania

Eksport danych do excela

x x x
Elastyczne formy płatności

Rozliczenia częściowe

Salda rozliczeń

Automatyczne generowanie poleceń przelewu

x x X
Śledzenie poprawności od zamówienia po realizację

Bufor dokumentów z możliwością edycji

Obsługa oznaczeń towarów pod JPK_V7

Generowanie i wysyłanie JPK_FA

Elektroniczne faktury

x x x
Kasami fiskalnymi

Drukarkami etykiet

Czytnikami kodów

x x x
Definiowanie własnych pół dla kartoteki towarów

Dodatkowe pola w dokumentach

x x
Cenniki okresowe

Zarządzanie ofertami

Kalendarz i planer zdarzeń

Rejestracja zdarzeń

Analiza statusów ofert

Stałe warunki współpracy.

x x
Kastomizacja i modyfikacja programu

Dodatkowe procedury sprzedażowe

Import zamówień z zewnętrznego systemu

Raporty z graficzną wizualizacją

X x
Wymiary analityczne

Przenoszenie wartości wymiarowania

x
WebAPI do systemów klienta x
Definiowanie własnych pól

Definiowanie własnych widoków

Własne moduły PRISM

Plugin SQL

x

Symfonia Handel

Zadaniem modułu Symfonia Handel jest usprawnienie najważniejszego obszaru działalności przedsiębiorstwa jakim jest proces sprzedaży. W zależności od sytuacji przedsiębiorstwa, możliwy jest wybór odpowiedniej wersji programu od poziomów odpowiednich dla jednoosobowych firm usługowych po pakiet dedykowany dla firm handlowych, usługowych lub produkcyjnych o złożonych procesach biznesowych, wymagających szerokiego dostosowania programu do specyfiki branży oraz zautomatyzowanej integracji z systemami zewnętrznymi, rozbudowanej analityki biznesowej.

Symfonia Handel może być z powodzeniem stosowana także w przedsiębiorstwach posiadających wiele oddziałów na terenie całego kraju.

Istotną korzyścią związaną ze stosowaniem niniejszego modułu jest możliwość:

  • uzyskania dostosowanych do potrzeb użytkownika raportów, które będą stanowić podstawę do analiz oraz umożliwią monitorowanie przedsiębiorstwa,
  • obsługi transakcji gotówkowych i bezgotówkowych,
  • analizy stanu magazynowego towarów,
  • wystawiania dokumentów magazynowych (WZ, PZ itd.),
  • generowania raportów kasowych.

umów się na bezpłatną prezentację systemu handlowego